L'Unesco Barcelona organiza lo cicle 'Pedagogia partejada : Catalonha e Occitània'



InfOccitània a l'onor de presentar aquel cicle organizat per Efrén Beltrán, director d'InfOccitània:

Cicle: PEDAGOGIA COMPARTIDA: CATALUNYA I OCCITÀNIA
(Cicle: PEDAGOGIA PARTEJADA: CATALONHA E OCCITÀNIA)

Amics de l'UNESCO de Barcelona

Aqueste cicle de conferéncias es lo segond qu'organiza d'Amics de la Unesco de Barcelona sus Occitània, aquest còp en motiu de la proclamacion de la part de l’ONU del 2019 coma An Internacional de las Lengas Minorizadas.

En aquela escasença tractarem dirèctament lo tèma de la lenga occitana e la siá situacion sociolingüistica en lo domeni escolar, aital coma los projèctes pedagogics qu'acompanhan lo banh lingüistic de las escòlas Calandreta. Sens desmembrar lo trabalh en ret que fan la Societat Catalana de Pedagogia de l'IEC amb lo Centre Aprene de formacion de mèstres de Calandreta per escambiar d'experiéncias e de projèctes pedagogics a fin d'avançar dins un mond globalitzat mai e mai. E tot aquò sens doblidar la realitat de l'escòla aranesa.


PROGRAMA:

17 d’octòbre de 2019:
Romanicitat de l’occitan.

- Dr. José Enrique Gargallo Gil, del Dep. De Filologia Romanica de l'UB.

L’espaci occitan se tròba al còr del continúum romanic de l’Euròpa occidental. Una centralitat territoriala que condiciona la siá fesomia divèrsa, qu'a d'elements de romanicitat partejada amb los espacis vesins: aital, qualqu'uns dels elements constitutius de l’especificitat del gascon.

Sedença dels Amics de la Unesco de Barcelona (Carrièra Mallorca 207, pral.) A 19h


24 d’en octòbre de 2019:
Dificultats d’aquisicion lingüistica als licèus e collègis de Montpelhièr. Metodologias de recèrca per avalorar lo grad de transmission de l’occitana en lo domeni escolar.
- Sr. Efrén Beltrán Roncal, sociolingüista en lo domeni de l'ensenhament de l'occitan.

En aquela conferéncia, lo Sr. Beltrán expausarà lo sieu metòde de recèrca e los resultats de la siá investigacion l’an 2004 a partir de la siá tèsi. L’objectiu es d'expausar las principalas dificultats dels escolans per aprene l’occitan e quina mesuras se poirián botar en plaça per normalizar l’usatge de l’occitana en lo domeni escolar, particularament als establiments publics ont son paucs los que lo sabon parlar. Se farà tanben una analisi critica de las errors comesas de la part de las autoritats de l’ensenhament francés los vint darrièrs ans e las dificultats que patisson los professors.

Sedença dels Amics de la Unesco de Barcelona (Carrièra Mallorca 207, pral.) A 19h


7 de novembre de 2019:


Aprendissatge cooperatiu e diversificacion dins la sala. La pedagogia Freinet e lo tractament de lengas. La Pedagogia Freinet e d'autres pedagògs ligada a l’aprendissatge cooperatiu e lo ròtle que i ten la lenga.

- Sr. Patrici Baccou, director d'APRENE
- Dr. Martí Teixidor, ex-president de la Societat catalana de pedagogia.

Aquela conferéncia vòl sarrar lo public a las metodologias didacticas que s’an emplegat dins las escòlas immersives Calandreta dempuèi la siá origina los ans 1970 fins ara, aital coma la siá evolucion. Las Calandretas an un projècte pedagogic fòrça ambiciós amb una filosofia fòrça enrasigada en la transmission de valors de cooperacion e de resolucion de conflictes en la sala de classe, coma tanben l'implicacion associativa dels parents.

Se menarà a tèrme a l’Institut d’Estudis Catalans (Carrièra del Carme, 47. Barcelona), a 18h


14 de novembre de 2019:

Las contribucions del CAOC a las relacions calalanoccitanas en lo domeni educatiu.

- Sra. Meritxell Pueyo Soto, vice-presidenta del CAOC e coordinatora dels corses de lenga e cultura occitana al CAOC.
- Sr. Marçal Girbau, Professor d'occitan del CAOC.

En aquesta conferéncia, s'agirà d’analisar las contribucions del CAOC en lo domeni de l’ensenhament mercés a las siás relacions e accions culturalas en ambedós costats del Pirenèu. Evolucion de las rets associativas los 40 darrièrs ans entre lo CAOC e las associacions occitanistas.

Se menarà a tèrme al Centre Civic Ostal Golferichs (Gran Via de les Corts Catalanes, 491. Barcelona). A 19h

21 de novembre de 2019:


Las contribucions mutualas entre l’Escor Catalana e l’Occitana en partent de l'instrumentacion pedagogica

- Sra. Annia Fraïsse, Coordinatora del projècte TL (Termomètre Lingüistic)
- Sra. Carme Rider, presidenta de la Societat Catalana de Pedagogia

En partent de la conferéncia precedenta, aquela a coma objectiu las connexions entre los projèctes pedagogics aplicats a Calandreta pilotats pel Centre de formacion de mèstres APRENE e l’Escor Catalana pilotada per la SCP. Se parlarà dels projèctes pedagogics partejats, coma lo Termomètre Lingüistic, un instrument d’evaluacion de l’aquesiment lexical del catalan adaptat a la lenga d’òc tant per las escòlas Calandretas, coma per las escòlas aranesas.

Se menarà a tèrme al Centre Civic Ostal Golferichs (Gran Via de les Corts Catalanes, 491. Barcelona). A 19h


28 de novembre de 2019:
CLAUSOURA DEL CICLE:

L'avenidor de l’ensenhament a Catalonha e a Occitània: de desafiaments per un aprendissatge collaboratiu dins un mond de cambiaments socials e tecnologics pel s. XXI.

Participants de la taula:

- Dr. Josep Serentill, inspector academic de Lhèida e del Val d'Aran. Vicepresident de la SCP.
- Sr. Efrén Beltrán Roncal, sociolingüista en lo domeni de l'ensenhament de l'occitan.

CAOC

- Moderadora : Sra. Rosa Maria Pujol

Taula redonda ont se debatrà de la grèu situacion de l’occitan coma lenga viva e las valors que se pòdon promòure amb l’ensenhament de las lengas minorizadas. Las relacions calalano-occitanas per far tèsta dins un mond dominat per una globalizacion uniformitzadora e lo papièr de l’Escor per far de ciutadans liures. Sens desmembrar lo ròl de las nòvas tecnologias coma esturments d’aprendissatge e lo besonh de los adaptar al mai lèu possible a l’occitan.

Sedença dels Amics de la Unesco de Barcelona (Mallorca 207, pral.) A 19h


Accès liure. Capacitat limitada, se recomanda de reservar.
Metètz-vos en contacte amb lo coordinator del Cicle : efren_oc@hotmail.com